fbpx

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני הוא תהליך המשלב כלים, טכניקות ואסטרטגיות לצד כתיבה והעשרה של תוכן כדי לעזור לאתר, עמוד או כתבה לקבל דירוג גבוה יותר בגוגל.

ההבדל העיקרי בין קידום אורגני לפרסום ממומן הוא שקידום אתרים כולל דירוג אורגני, מה שאומר שאין צורך לשלם כסף לגוגל כדי להופיע במקום זה. כך למשל, כשמישהו מקליד "חברת קידום אתרים" בגוגל, סביר להניח שהוא מעוניין לקבל שירותי SEO מהחברה הטובה ביותר בהתאם לפרמטרים הרלוונטיים ביותר עבורו: מחיר, שירות, איכות וכו'.

כדי שאותו הלקוח יגיע לאתר שלכם ולא של המתחרה, יהיה עלינו לבצע אופטימיזציה לביטוי "חברת קידום אתרים בגוגל" כך שהיא זו שתופיע ראשונה בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל. זה אומנם לא פשוט, התחרות היא בהחלט גבוהה אבל זה בדיוק התפקיד של חברת קידום אתרים בגוגל המציעה שירותי SEO לעסקים.

קידום אורגני בגוגל
מקדמים עניינים

מה זה קידום אורגני בגוגל?

קידום אורגני בגוגל או בשמו המקוצר SEO הוא למעשה תהליך האופטימיזציה למנועי חיפוש. במילים פשוטות, תהליך של שיפור האתר שלך כדי להגביר את הנראות שלו כאשר אנשים מחפשים מוצרים או שירותים הקשורים לעסק שלך בגוגל.
מנוע החיפוש גוגל משתמש בזחלנים, פיסות קוד שנועדו לסרוק דפים באינטרנט, לאסוף עליהם מידע ולהכניס אותם לאינדקס. האלגוריתם של גוגל מנתח את הנתונים של כל דף בהתאם לאוסף הכללים והחוקים שנקבעו לו מראש, כדי לקבוע את הסדר הכרונולוגי שבו יוצגו תוצאות החיפוש בגוגל בכל פעם שמישהו יקליד שאילתת חיפוש המכילה מילות מפתח נבחרות לצד מונחי חיפוש רלוונטיים לאותו העמוד.
אותם המאפיינים לקידום אורגני מצביעים על ההיבטים השונים של חווית המשתמש באתר. כך בדיוק אפשר להבין כיצד הזחלנים של גוגל יכולים לקבוע את איכות התוכן בכל עמוד או דף באינטרנט.
בניגוד לפרסום ממומן בגוגל, בו מוצגות המודעות בתשלום, בקידום אורגני אין אפשרות לשלם לגוגל כדי להופיע גבוה בתוצאות החיפוש האורגני, וזו גם הסיבה לכך שמומחי קידום אתרים צריכים להשקיע יותר זמן ומשאבים כדי שגם תוצאות החיפוש האורגני לא יאחרו להגיע לעמוד הראשון. כמו כן, בקידום אורגני מדובר בתהליך ארוך טווח הדורש עבודה מעשית על יצירה, עריכה ועיבוי של תכנים, לצד השימוש בטכניקות וכלים טכניים לשיפור תוצאות החיפוש בגוגל.
כדי להבין טוב יותר מהם המאפיינים החשובים ביותר לקידום אתרים בגוגל נבחן בקפידה כל אחד מהפרמטרים הבאים:
  • איכות התוכן ומחקר מילות מפתח – כתיבת תוכן + מחקר טכני
  • מהירות טעינת האתר – טכני
  • תעודת אבטחה לאתר – טכני
  • נגישות – טכני
  • חוויית משתמש – תוכן + אפיון UX/UI + טכני
בחלק מהמקרים מדובר בשיפורים ועדכונים טכניים בלבד, אך זה לבד אינו מספיק כדי לקבל את ציון ה-SEO הגבוה ביותר. לכן, יש להקצות לכל משבצת שכזו את אנשי המקצוע המתאימים ביותר למשימה.
חשוב לזכור כי בסופו של דבר אלגוריתמי החיפוש נועדו להציג דפים רלוונטיים וסמכותיים ולספק למשתמשים חווית חיפוש יעילה. אופטימיזציה בהתאם לכל הכללים והמאפיינים של האלגוריתם יכולה לעזור לאתר שלך להופיע גבוה יותר במנוע החיפוש.

מדוע קידום אורגני חשוב לשיווק דיגיטלי?

קידום אורגני הוא חלק בלתי נפרד מהשיווק הדיגיטלי מכיוון שאחד מערוצי התנועה המשמעותיים ביותר מבחינת נפח החיפוש החודשי הוא התנועה האורגנית בגוגל.
תנועת הגולשים האורגנית הוא ברוב המקרים ערוץ שיווק מרכזי שבאמצעותו נחשפים המשתמשים לחברות, מותגים ולעסקים חדשים. בשורה התחתונה, אין זה משנה אם אתם חברה גדולה או מותג מוביל בתחומכם, העיקר שכשיחפשו את המוצר או השירות שלכם, האתר שלכם יופיע בעמוד הראשון בגוגל וינצח גם את המתחרים שלכם.
רוצים לדעת איך לקדם את העסק שלכם 
 
בגוגל?

צרו עמנו קשר עכשיו ונשמח לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל.

תהליך הקידום האורגני נחלק לשניים:

  • קידום אורגני בתוך האתר
  • קידום אורגני מחוץ לאתר

קידום אתרים בתוך האתר מתמקד בעיקר (אך לא רק) בכתיבה ובשיפור התוכן עצמו כדי להשפיע על דירוג האתר. בפועל, התפקיד של מקדם האתרים הוא לשלב מילות מפתח בעמודי התוכן באתר, לכתוב תוכן באיכות גבוהה ובתדירות גבוהה ולוודא שהכותרות, התיאורים והפסקאות בתוכן עצמו עשירים במילות המפתח הרלוונטיות לכל עמוד.

קידום אתרים מחוץ לאתר מתמקד בעיקר בבניית קישורים, החלפת קישורים, יצירת תוכן שאנשים רוצים לשתף, ניהול מוניטין, אתרים ממליצים ובניית סמכות עסקית.

זה לא עניין של אופנה: כובע לבן, כובע שחור

כשזה מגיע לקידום אורגני, מי שמחפש לעשות קיצורי דרך ולכבוש את הפסגה ללא מאמץ, משתמש לרוב בטכניקות קידום אתרים בכובע שחור. המשמעות היא שהם נוטים להשתמש בטכניקות ערמומיות של קידום אורגני ולרמות את אלגוריתם החיפוש של גוגל, וזאת כדי להופיע במקום הראשון כמה שיותר מהר, בלי לציית לחוקים, לכללים ולמדיניות שגוגל בעצמם קבעו.

בטווח הקצר זה אולי עשוי לעבוד, אבל לאחר זמן מה, גוגל בסופו של דבר יענישו את כל מי שינסה להשתמש בתחבולות שאינן עומדות בכללים ובמדיניות שנקבעו. במקרים אלו, יכנס האתר לרשימה השחורה של גוגל, שבמקרה הטוב לא יופיע האתר בעמודים הראשונים בגוגל כשיחפשו אותו, ובמקרה הפחות טוב, יוסר לחלוטין מתוצאות החיפוש ולא יופיע לעולם בשום מקרה.
מצד שני, קידום אתרים בכובע לבן הוא הדרך הנכונה להשקיע בנכס דיגיטלי לגיטימי שבסה"כ רוצה להציע שירותים ומוצרים כמו כל אתר אחר. כאן, יכולים אנשי ה-SEO לעשות עבודה אפקטיבית יותר שתיתן תמורה להשקעה בטווח הארוך ואינה תפגע בשום צורה בעסק שלך. להיפך, היא רק תשבח אותו ותבנה אמון, סמכות ומוניטין בקרב קהל הלקוחות של העסק שלך.

לא הכול שחור ולבן

בשנים האחרונות נכנס ביטוי חדש לז'רגון המקצועי: "קידום אתרים בכובע אפור". קידום אפור ממש כמו בחיים, לא הכול שחור ולבן. זה אומר שהוא לא ממש מניפולטיבי בצורה בוטה כמו הטכניקות השחורות בספר.

הסטנדרטים של גוגל אינם ברורים לחלוטין, ואפשר לעיתים לפרש אותם לשני צדדים. פעמים רבות, אפילו נתקלנו בדברים סותרים. לדוגמה, גוגל אמרו בעבר שהם לא מעודדים אותנו להשתמש בבלוגים אורחים לבניית קישורים. אך בפועל, המציאות מוכיחה אחרת.

חשוב לזכור כי בטכניקות קידום אפור אף אחד לא מנסה לשקר או לרמות אף אחד. עם זאת, יש לכך יתרונות רבים כחלק מהשימוש בטכניקות קידום אורגני מחוץ לאתר.

ב-SEO יש הרבה יותר מדרך אחת כדי להגיע לפתרון, אך המשותף לכולן זה לא ה'מה' אלא ה'איך'. לדוגמה, אם החלטנו לרכוש קישורים במאמרים אורחים באתרים בעלי דירוג נמוך שבדרך כלל נקשרים בספאם, לא יהיה לנו שום ערך מוסף וגוגל יענישו את האתר שלכם על כך.

לעומת זאת, כתבות אורח באתרים איכותיים בהחלט יתנו ערך לקוראים. כתוצאה מכך גם איכות הקישור תהיה גבוהה יותר וכך גם הדירוג של האתר שלך במנוע החיפוש.

אז איך עושים קידום אורגני?

  1. מבינים את כוונת המשתמש ומתאימים עבורו בדיוק את התוכן שחיפש
  2. מנגישים את התוכן כך שיהיה קל יותר לעיכול
  3. כותבים בגובה העיניים
  4. משתמשים באייקונים, תמונות, מצגות וסרטונים
  5. נותנים לקורא ארגז כלים שילמד אותו להתגבר על הבעיה ולמצוא לה פתרון

כדי להתחיל לעשות קידום אורגני בגוגל באופן מקצועי, היינו ממליצים לכם ללמוד על הכלים המובילים לקידום אתרים בגוגל שיוכלו לעזור לכם לקדם את האתר שלכם לעמוד הראשון בגוגל.

סיכום ותובנות אחרי המסע

  • המסלול המהיר ביותר הוא לא הפתרון בטווח הארוך
  • המסלול העוקף הוא היברידי ואפשר להשתמש בו כמעט בכל אתר
  • המסלול האיטי ביותר מתמקד בקידום בתוך האתר ונחשב גם לאיכותי ביותר
נושאים קשורים
רוצים לדעת איך לקדם את העסק שלכם 
 
בגוגל?

צרו עמנו קשר עכשיו ונשמח לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל.

שאלות נפוצות

קידום אורגני הוא תהליך המשלב בין כלים וטכניקות שנועדו לסייע לאתר להופיע בעמודים הראשונים בגוגל כי לייצר תנועת גולשים אורגנית וטבעית לאתר תוך מיקוד של מילות מפתח בעמודי האתר, שיפור ועריכת תוכן ועוד.
תנועה אורגנית היא ברוב המקרים מקור התנועה העיקרי של האתר. הכניסות האורגניות הן מרכיב קריטי במשפך הרכישה, הבונה אמון וסמכותיות המסייעים לביצוע רכישה או ביצוע פעולה אחרת, כגון השארת פרטים.
תוצאות החיפוש האורגני הן החלקים שבהם מופיעות התוצאות הטבעיות בגוגל שאינן ממומנות על ידי בעל עסק או חברת פרסום כלשהי. הדירוג האורגני של תוצאות אלו, אינו דורש השקעה כספית קבועה, אך דורש בעיקר זמן ומאמץ כדי להגיע לדירוג זה ולשמור עליו בראש תוצאות החיפוש.
בדרך כלל אפשר יהיה לראות כבר דירוגים משמעותיים בין 6 חודשים לשנה, אך בפועל קיימים לא מעט מקרים שבהם תוצאות הקידום מגיעות לאחר כ-3 חודשי קידום אורגני בלבד. תלוי בתחום ובתחרותיות שלו.

ישנם כמה מדדים לבדיקה וניתוח הצלחה של קידום אורגני לאתר, לרבות דירוג מילות המפתח בגוגל. כלל האצבע אומר כי ככל שיותר ביטויים רלוונטיים לאתר שלכם יופיעו בעמוד הראשון בגוגל, כך תקבלו יותר תנועת גולשים, תבנו אמון, תייצרו סמכותיות עסקית ותמכרו יותר.

מחקר מילות מפתח הוא התהליך שבו אנו בודקים מילות מפתח ומונחי חיפוש פופולריים ורלוונטיים שאנשים מקלידים במנועי חיפוש כמו גוגל, שאותם אנו משלבים באופן אסטרטגי בתכנים של האתר ובמטרה להופיע גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

קידום אתרים טכני מתייחס לאופטימיזציות של אתרים ושרתים שעוזרים לגוגל לסרוק ולהוסיף את האתר שלך לאינדקס בצורה יעילה יותר, וזאת כדי לעזור לשפר את הדירוג האורגני. מנועי חיפוש נותנים יחס מועדף בתוצאות החיפוש לאתרים המציגים מאפיינים טכניים מסוימים כמו חיבור מאובטח, עיצוב רספונסיבי, זמן טעינה מהיר וכו'.

תוכן SEO נועד בעיקר לעזור לעמודי האתר שלך לקבל דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש. בעבר נחשב תוכן ה-SEO לתוכן טכני ללא משמעות אמיתית בעיני הגולש. כיום, נהוג לשלב אותו באופן טבעי כחלק מכתיבת תוכן איכותי ורלוונטי.

כתיבה שיווקית היא צורת כתיבה המניעה לפעולה. תפקידה להניע את הגולש לבצע פעולה בעלת משמעות שיווקית עבור העסק שלך, כגון: להגיב, לשתף, להשאיר פרטים או לרכוש מוצרים ושירותים.

סמכות עסקית היא מדד איכות שנקבע בעיקר אך לא רק באמצעות הדירוג האורגני של אתר אינטרנט. סמכות עסקית נבנית באמצעות יצירת תוכן אינפורמטיבי, יצירת הפניות ואזכורים שנועדו לבנות אמון בעיני המשתמשים ולהגדיל את תנועת הגולשים לאתר.

כלי נגישות