הדרכה להנגשת אתר

הדרכה להנגשת אתר לאנשים עם מוגבלויות. הנגשת אתרים עוסקת בהפיכת אתר שמיש לאנשים עם מוגבלויות ומבטיחה שהאתר יספק עבורם הזדמנות שווה לגשת לתוכן.
מקדמים עניינים
נגישות האתר היא נושא חשוב הן למשתמשים והן למפתחים. הבעיה היא שהרשת לא תמיד נגישה לכל המשתמשים, בגלל מוגבלויות או חוסר טכנולוגיה. חשוב הן למשתמשים והן למפתחים להיות מודעים לאתגרים הללו כדי שיוכלו לעבוד יחד על הפיכת האינטרנט לנגיש יותר באופן כללי.

ישנם היבטים רבים ושונים של נגישות אתרים שדורשים תשומת לב, כגון ניגודיות צבע, גודל גופן, קוראי מסך וכו'. מטרת החלק הזה היא לחקור חלק מההיבטים הללו ולתת עצות כיצד נוכל להפוך אתרי אינטרנט לנגישים יותר עבור כולם.

הדרכה להנגשת אתר וורדפרס

הדרכה להנגשת אתר וורדפרס במשרדי החברה תלמד אתכם את אבני היסוד של נגישות אתרים. בהדרכה תלמדו כיצד להנגיש את האתר שלכם למשתמשים בעלי צרכים מיוחדים, תלמדו איך לכתוב תוכן באופן נגיש ואלו דברים חייבים להטמיע באתר כדי שהוא באמת ייחשב כנגיש עבור אלו שבאמת צריכים זאת.
נגישות אתרים באינטרנט
הדרכה להנגשת אתר וורדפרס

אנו בטוקו דיגיטל מעבירים הדרכות ממוקדות לעסקים על נגישות אתרים. ההדרכות מיועדות למתחילים ולמקדמים כאחד. הנגשת אתרי וורדפרס באמצעות תוספים ייחודיים, כלים ותוכנות לבדיקת נגישות אתר; בדיקות ניגודיות, בדיקת קודים, הנגשת תכנים, מדיה, תמונות וסרטונים ועוד.

למה צריך בכלל נגישות אתרים?

נגישות לאתר היא קלות הגישה והשימוש באתר, אפליקציה או תוכן אלקטרוני אחר על ידי אנשים עם מוגבלויות. נגישות האתר כוללת עיצוב ופיתוח אתרים, וכן את התוכנה המשמשת להצגת תוכן דף האינטרנט.
נגישות האתר מתייחסת למידת השימוש באתר אינטרנט על ידי אנשים עם מוגבלויות, במיוחד אלה המשתמשים בקוראי מסך ובטכנולוגיות מסייעות אחרות. חשוב לארגונים שמתכוונים להיות בעלי נוכחות מקוונת לוודא שהאתרים שלהם נגישים.
ייתכן שמשתמשים עם ראייה לקויה יצטרכו להתאים את בהירות המסך שלהם, בעוד שמי שעיוורי צבעים יצטרכו להשתמש בסכמת צבעים אחרת או בהגדרות ניגודיות כדי לראות את התוכן על המסך בצורה נכונה.
כדי שאתר אינטרנט יהיה נגיש, עליו לעמוד בקריטריונים מסוימים, כמו תוכן טקסט הניתן לקריאה ללא תמונות או וידאו, ולא להסתמך על אודיו או וידאו להבנת התוכן.

אתר אינטרנט צריך להיות נגיש עבור אנשים עם מוגבלות על ידי שימוש באמצעים הבאים:

  • חלופות טקסט לתמונות ווידאו
  • כתב גדול
  • צבעים מנוגדים
  • שיטות ניווט חלופיות
  • תוכן זמין בפורמט שניתן לקרוא באמצעות קוראי מסך
  • תיאורי טקסט חלופיים

למה זה חשוב להנגיש את האתר?

נגישות האתר חשובה לא רק לאנשים עם מוגבלויות, אלא גם למי שמשתמש במכשירים ניידים, גישה באמצעות תוכנת קול לטקסט או שיש להם חיבורי רוחב פס נמוך. חשוב גם לשקול מה קורה כאשר המשתמש באתר משנה את ההגדרות שלו.
אתר אינטרנט המספק חווית משתמש נגישה לכולם, ללא קשר לסוג המוגבלות או חומרתה, יספק למשתמשים עם מוגבלות גישה זהה לבעלי מוגבלויות. אתרים צריכים להיות מתוכננים מתוך מחשבה על נגישות, שכן לאנשים עם מוגבלות חשובה גישה שווה לתוכן.

חוקים, כללים ותקנות

אם יש לכם שאלות בנוגע לתקנות נגישות האתר אנו ממליצים לכם להיכנס לאתר איגוד האינטרנט הישראלי, שם תוכלו בהרחבה על החוקים, הכללים והתקנות הנדרשים על פי חוק וחלים על בעלי עסקים ואתרים העומדים בקריטריונים אי אלו ואחרים. 

חרף העובדה כי החוק מחייב בעלי אתרים להנגיש את האתר, אפשר להסתכל גם על חצי הכוס המלאה: הנגשת אתר עוזרת לכם לחשוף את האתר בפני קהל גולשים רב שיוכל לרכוש מכם בעתיד מוצרים ושירותים.

רוצים לדעת איך לקדם את העסק שלכם 
 
בגוגל?

צרו עמנו קשר עכשיו ונשמח לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל.

נושאים קשורים
רוצים לדעת איך לקדם את העסק שלכם 
 
בגוגל?

צרו עמנו קשר עכשיו ונשמח לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל.