fbpx

בניית משפך שיווקי

בניית משפך שיווקי ליצירת לידים ומכירות באמצעות אוטומציה שיווקית שעובדת עבורכם 24 שעות ביממה. כך תהפכו את העסק שלכם למכונת לידים משומנת שתמשוך לקוחות חדשים ותחסוך מכם את הזמן והטרחה לטפל בהם בעצמכם.

מקדמים עניינים

משפכי שיווק הם כלי שימושי שעוזר לנו לתכנן את מסע הלקוח, מהרגע שבו הוא נחשף לראשונה למותג ועד לשלב ההמרה, השארת פרטים, מכירה וכו'. המשפך השיווקי הוא רב שימושי, ויפעל בדומה מאוד לאנשי המכירות ושירות הלקוחות בעסק שלך.

מה זה משפך שיווקי

אז מה זה בכלל משפך שיווקי ואיך הוא עובד? משפך שיווקי הוא למעשה הדמיה להבנת תהליך הפיכת לידים ללקוחות, כפי שהוא מובן מנקודת מבט של עולם השיווק והמכירות.

הרעיון הכללי של בניית משפך שיווקי הוא ליצור פוסט או מודעה שימשכו כמה שיותר לקוחות מתעניינים במוצרים ובשירותים שאנו מעוניינים להציע להם. המשפך יכול גם לזקק לנו את הלידים ולהיפטר מאלו שאינם רציניים או עונים לקריטריונים המתאימים שהגדרנו.

בניית משפך שיווקי
משפך שיווקי לדוגמה

מבנה משפך שיווקי לדוגמה

  • לקוח פוטנציאלי רואה את המודעה שלכם בפייסבוק
  • הוא מאמין שהמוצר או השירות שלכם יכולים לעזור לו
  • הוא לוחץ על המודעה כדי לברר פרטים נוספים
  • הוא משאיר פרטים באתר או רוכש את המוצר שלכם

פעולת ההמרה יכולה להשתנות בהתאם ללקוח ולתחום. תפקיד המשפך השיווקי הוא לגרום ללקוח הפוטנציאלי לעשות את מה שאתם הייתם רוצים שהוא יעשה: ימלא טופס, ירשם או ירכוש מכם דבר מה.

למה דווקא משפך?

בתחילת התהליך המודעה, הכתבה או הסרטון שלנו יחשפו בעיני רבים, אך רק חלקם ימשיכו לשלב הבא במשפך, ובסופו של דבר יבצעו את פעולת ההמרה.

אין דרך אחת נכונה לבנות משפך שיווקי. לכל עסק ישנם מאפיינים שונים במוצר או השירות אשר משפיעים על מסע הלקוח. ישנם משפכי שיווק עם מעט שלבים כפי שהדגמנו בדוגמה הנ"ל, וישנם גם משפכי שיווק שיכולים להימשך ימים, שבועות ואף חודשים, תלוי במספר המוצרים והשירותים שעוד נרצה להמשיך ולשווק להם לאורך זמן.

בניית משפך שיווקי מא' ועד ת'

אם אתם רוצים לבנות משפך שיווקי עם תוצאות מידיות, היינו ממליצים לכם להתחיל בקמפיין שיווקי בגוגל או ברשתות החברתיות (תלוי בתקציב ובקהל היעד שלכם).

אם אתם רוצים להבין איך לבנות משפכי שיווק, ראשית עליכם להבין את 3 המרכיבים המרכיבים משפך שיווק דיגיטלי. בחלק העליון של המשפך יש לכם מודעות, באמצע המשפך יש לכם הערכה ואז בתחתית המשפך יש לך המרה.

 

הסרטון מסביר את העקרונות לבניית משפך שעוזר להמיר תנועה ותשומת לב ללקוחות:

רוצים לדעת איך לקדם את העסק שלכם 
 
בגוגל?

צרו עמנו קשר עכשיו ונשמח לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל.

שלב ראשון – הפרסום

הדבר הראשון שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם יראו זה המודעה הממומנת, השלב הראשון של המשפך השיווקי שלכם. תפקיד המודעה הוא להעביר את המסר השיווקי שלכם באופן קצר וקולע, וכך יגרום עניין וסקרנות בקרב קהל היעד שלכם, ויגרמו להם לעבור לשלב הבא במשפך.

שלב שני – המגרש שלכם

הלקוח הפוטנציאלי הקליק על הפרסומת ונחשף לראשונה לעמוד הנחיתה, עמוד המכירה או דף הבית שלכם. בשלב זה הוא כבר נמצא במגרש שלכם. הוא הגיע אליו כי הצלחתם לגרום לו להתעניין במוצר או בשירות שלכם.

אם מדובר בעמוד מכירה, קרוב לוודאי שנרצה לספק לו כמה שיותר אינפורמציה על המוצר או השירות, כדי שבסוף התהליך הוא ישאיר פרטים או יבצע רכישה.

אם מדובר בדף נחיתה, נרצה לתת לו הסבר קצר וקולע, על אודות המוצר או השירות, רק כדי שישאיר פרטים.

שלב שלישי – יחסינו לאן

אם הלקוח רכש מכם את המוצר או השירות, תוכלו לבחור אם תרצו לסיים את תפקיד המשפך השיווקי לאחר המכירה עצמה, או להמשיך ולשווק לו מוצרים ושירותים נוספים.

יש יותר מדרך אחת כדי ליישם פרקטיקה זו. אפשר להמשיך ולשווק לו באמצעות יצירת סדרת מסרים שיווקיים באימייל, בסמס, בקבוצות וואטסאפ או פייסבוק, או על ידי שיווק מחדש במודעות ממומנות של גוגל או פייסבוק.

אם הלקוח בסה"כ השאיר פרטים, יש להחליט אם תרצו שאנשי המכירות שלכם יחזרו אליו טלפונית, או שמא להכניס אותו לרשימת הדיוור שלכם, כדי שיוכל לקבל פרטים נוספים לפני שיחליט אם לרכוש מכם. שלב זה, יכול לעבוד באמצעות אוטומציה שיווקית וללא כל התעסקות מצדכם.

שלבי המשפך השיווקי אינם כרונולוגיים בהכרח. לפעמים תוכלו לקבל לידים חדשים בשלבים שונים של המשפך השיווקי. לדוגמה, אדם נחשף למודעה שלכם ולא הקליק עליה. כעבור כמה ימים חיפש את שם העסק שלכם בגוגל והגיע לעמוד השירות שלכם והשאיר פרטים בטופס.

היות שאי אפשר לייחס את המודעה עצמה להמרה, נתייחס אליו כאל מי שביצע "המרה אורגנית", היות שהוא דילג על השלב הראשון במשפך שהיה המודעה עצמה, ונכנס ישירות לשלב השני של המשפך השיווקי.

משפך מכירות

משפכי מכירות נועדו להפוך לקוחות פוטנציאלים ללקוחות משלמים. אין זה משנה כמה שלבים ימנה משפך מכירה, כל עוד בסופו של דבר הלקוח החליט להוציא את כרטיס האשראי ולשלם על המוצר או השירות שלכם.

משפכי מכירות שעובדים על אוטומציה שיווקית יכולים למעשה להחליף את אנשי המכירות שלכם ולגרום לעסק שלכם למכור יותר בלי לבזבז את זמנכם היקר בטלפונים מייגעים הכוללים מסע שכנוע פרטני לכל אחד.

משפכי המרה

משפכי המרה נועדו לעקוב ולמדוד אחר כל פעולה שהגדרתם כהמרה, לאו דווקא השארת פרטים או רכישה. משפכי המרה יכולים לספק לכם נתונים ותובנות אודות התנהגות הגולשים והפעולות שביצעו בעת שהותם בעמוד המכירה, דף הנחיתה או עמוד הבית של העסק שלכם.

משפכי סמינרים מקוונים

משפכי סמינרים מקוונים הידועים גם בשם וובינרים או סמינרשת, נועדו לרשום כמה שיותר משתתפים לכנס וירטואלי שבו תוכלו לדבר על התחום שלכם, לספק ערך למשתתפים ובסופו של דבר להציע להם את ההצעה השיווקית שלא יוכלו לסרב לה.

ברוב המקרים לא נהוג לגבות כסף בעבור ההשתתפות עצמה, ולכן מבחינה מעשית תפקיד המשפך הוא לאסוף כמה שיותר נרשמים לכנס ובבוא העת לשלוח להם קישור כניסה להשתתפות בכנס.

במקרים בהם הוחלט לגבות סכום סמלי על השתתפות בכנס, נוסיף גם את אלמנט הסליקה שזה למעשה כל ההבדל בין הסמינר החינמי לזה שבתשלום.

משפכי שיווק במייל

תפקיד משפכי שיווק במייל הוא לרשום מתעניינים ולקוחות פוטנציאלים לרשימת הדיוור הפרטית שלכם. משפכים אלו יכללו סדרת מסרים מתוזמנים מראש, לצד מסרים שיכתבו וישלחו בזמן אמת. תפקיד המשפך הוא לספק טיפים חינמיים בתחומכם לצד פתרונות בתשלום הכוללים הצעות לרכישת מוצרים ושירותים.

משפכי שיווק וידאו

משפכי שיווק בוידאו יכולים להיות אורגניים או ממומנים. הרעיון הוא לצלם סרטון וידאו שיווקי שיגרום לצופה לבצע פעולת המרה כלשהי; ללחוץ על הקישור המופיע מתחת לסרטון, למלא טופס, להירשם לרשימת דיוור או לרכוש מוצר.

הסרטון עצמו יכול להופיע ביוטיוב, בפייסבוק או אפילו באתר שלכם. תלוי במטרות המשפך השיווקי.ד

משפכי מגנט לידים

משפכי מגנט לידים נועדו לרשום כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים לרשימת הדיוור שלכם, על ידי מתן ערך כלשהו בחינם. לדוגמה: ספר דיגיטלי או דו"ח מיוחד שילמד אותם איך לעשות משהו שיוכל לעזור להם. כך למעשה הלקוח מבין כי עליו להזין את כתובת המייל שלו כדי לקבל את המתנה שהובטחה לו.

כל לקוח פוטנציאלי שירשם לרשימה ייחשף לסדרת המסרים השיווקיים שלכם עד שיקנה את המוצר או השירות שלכם.

שימושים נוספים של משפכי שיווק

משפך שיווקי אינו משמש רק למטרות לידים ומכירות, אלא גם למטרות ניתוח ומדידת נתונים, קהלים וקבלת החלטות עסקיות.

בין שיש לכם אתר אינטרנט או דף נחיתה, תוכלו לחבר את הדף למערכת החינמית של גוגל אנליטיקס ולהגדיר מהי המרה מבחינתכם. ייתכן שתרצו להגדיר פעולת המרה המשויכת למכירה, או פעולה המרה המשויכת לטופס השארת פרטים. אך אלו לא האופציות היחידות שיש לכם.

כך למשל, אם יש לכם חנות אינטרנטית ותרצו לדעת כמה זמן צפה המשתמש בעמוד, או לאיזה חלק בעמוד הוא הגיע, תוכלו להגדיר זאת בממשק של גוגל אנליטיקס. תובנות אלו יוכלו לעזור לכם אחר כך להבין אלו מוצרים מעניינים יותר על פני אחרים, אך גם לצורכי שיווק ומכירה.

לדוגמה, משתמש שצפה בדף מוצר מעל שישים שניות ויצא, יוכל לקבל קופון הנחה במייל או אפילו באתר עצמו.

דוגמה נוספת שאנו נתקלים בה הרבה היא בתחום השירותים האינטרנטיים. אם נרשמתם למועדון חברים או לתוכנה כלשהי שעליכם לשלם עליהם מדי שנה, אך החלטתם כי הגיע הזמן לבטל את המנוי.

רגע לפני שתבטלו את המנוי שלכם, משפכי המרה של השירות יוכלו להציע לכם הנחה מסוימת, רק כדי להשאיר אתכם מנויים פעילים. באותה שיטה אגב נוקטות גם חברות הסלולר והכבלים. אז בפעם הבאה שתרצו לקבל הנחה, תצטרכו רק לדעת על אילו כפתורים ללחוץ.

בניית משפך שיווקי שמגדיל מכירות בעסק שלך

אנו בטוקו דיגיטל מתמחים בבניית משפך שיווקי בהתאמה אישית לכל עסק. בין שאתם מעוניינים במשפכי מכירות ובין שאתם רוצים להטמיע משפכי המרה עם מגנט לידים לעסק שלכם, נשמח לעזור לכם לבנות אוטומציה שיווקית בעסק שלכם הכוללת נציגי שירות ומכירה דיגיטליים שאינם דורשים התעסקות נוספת מצדכם.

נושאים קשורים
רוצים לדעת איך לקדם את העסק שלכם 
 
בגוגל?

צרו עמנו קשר עכשיו ונשמח לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל.

שאלות נפוצות

המשפך השיווקי הוא הדמיה ויזואלית להבנת תהליך הפיכת הלידים ללקוחות, כפי שהוא מובן מנקודת מבט שיווקית ומכירתית. כל צרכן עובר שלבים מסוימים לפני שיהפוך ללקוח משלם. שלבים אלו נקראים משפכי שיווק.

המשפך השיווקי עוזר לבעלי עסקים לקבל יותר לידים איכותיים, תוך סינון לקוחות פוטנציאלים שאינם עומדים בקריטריונים של ליד תקין עבור בעל העסק. כמו כן, המשפך השיווקי משמש תהליך מכירה שנועד למשוך את תשומת לב הצרכן ולהניע אותו לבצע פעולות כגון השארת פרטים או רכישה.

משפכי שיווק דיגיטלי ליצירת לידים, בניית רשימות דיוור, הרשמה לוובינר, מכירות מוידאו, יצירת מעורבות ורכישה דרך שיווק באימייל, ועוד.

משפך שיווקי נבנה במחשבה ובהתאמה לצורך העסקי של הלקוח, לייצר לידים איכותיים, למכור יותר שירותים ומוצרים, ליצור מעורבות בפוסטים במדיה החברתית, להצטרף לרשימת דיוור אקסקלוסיבית ועוד.
בכל פעם שיחשפו המשתמשים לעמוד, כתבה או פרסומת של העסק שלך, הם יתחילו את תהליך המשפך השיווקי. באופן טבעי, חלקם יעזבו בהתחלה ואחרים יתקדמו בשלבי המשפך עד שיבצעו המרה, כגון השארת פרטים או רכישה.
אוטומציה של משפך שיווקי היא אסטרטגיה שיווקית החוסכת זמן, תהליכים ומשאבים מהעסק לצורך טיפול בלידים, לקוחות פוטנציאלים ושיחות מכירה. תפקיד האוטומציה הוא לעבוד על טייס אוטומטי ולגרום למשתמשים להשאיר פרטים או לרכוש מוצרים ושירותים ללא התערבות נוספת מצד העסק.