fbpx

איך גוגל מקדמים אתרים לעמוד הראשון

כשמדברים על קידום אתרים בגוגל, נהוג להסתכל על הקריטריונים מנקודות מבטו של מקדם האתרים. היום נבחן איך גוגל מקדמים אתרים לעמוד הראשון מבחינת אלגוריתם החיפוש ומה אפשר לעשות כדי לשפר את המיקומים שלנו לעמוד הראשון בגוגל.

מקדמים עניינים

אם תשאלו מקדמי אתרים איך לקדם אתר בגוגל, כולם יציינו בפניכם את הנושאים המרכזים (עיקרי הדברים אם תרצו) כמו מחקר מילות מפתח, כתיבת תוכן, קישורים פנימיים, קישורים חיצוניים, היררכיית אתר וכו'. 

ברוב המקרים אם מדובר במומחה קידום אתרים בגוגל, נראה כי העסק שלכם נמצא בידיים בטוחות. עם זאת, חשוב להבין אלו עוד פרמטרים גוגל מחפשים באתר שלכם ומה גורם להם לבחור דווקא באתר שלכם על פי המתחרים.

איך גוגל מקדמים אתרים לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש

איך גוגל מקדמים אתרים לעמוד הראשון
עכבישי החיפוש של גוגל סורקים אתרים ברשת על בסיס סמכותיות שנקבעת מהתוכן באתר ובאמצעות המלצות של אתרים אחרים עליכם. עד כאן אין חדש תחת השמש. בשנים האחרונות גוגל הגדירו מחדש את האלגוריתם שלהם והחליטו לשים דגש על איכות התוכן, חוויית משתמש וסמכותיות.
נגן וידאו אודות קידום טכני לאתר

אם בעבר נדרשנו למקד את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלנו באמצעות יצירת קישורים פנימיים לצד בנייה והחלפת קישורים חיצוניים עם קולגות שלנו, היום אנחנו מבינים כי המשקל של קישורים חיצוניים קטן באופן משמעותי משהיה בעבר. המשמעות היא שגוגל כבר אינם נותנים את אותה החשיבות לקישורים חיצוניים, או אתרים ממליצים אם תרצו. במקום זאת, החשיבות העליונה ביותר היא בתוכן.

כללי הברזל לקידום האתר לעמוד הראשון בגוגל

כדי שנוכל ליישר קו ולהבין טוב יותר איך גוגל מקדמים אתרים לעמוד הראשון, אנחנו בסה"כ צריכים להבין את עיקרי הדברים: תוכן רלוונטי ומקצועי, חוויית משתמש טובה. אם תצליחו ליישם את שני כללי הברזל הנ"ל, תוכלו לבנות את עצמכם כאוטוריטה מובילה בתחומכם ולנצח את המתחרים שלכם במרוץ לעמוד הראשון בגוגל.

עשיתי הכול לפי הספר וגוגל לא סורקים את העמודים שלי, מה אפשר לעשות?

ראשית, עליכם לבדוק כמה דברים:

  1. אם האתר שלכם חדש, ייתכן כי הוא נמצא עדיין בארגז החול של גוגל ולכן הכוח והסמכותיות שלו עדיין לא הגיעו לרף הרצוי. בדקו את היררכיית האתר שלכם, והשקיעו זמן ביצירת תוכן חדש לצד בניית קישורים פנימיים
  2. בדקו ששלחתם את מפת האתר ל-Search Console בצורה תקינה
  3. שלחו מחדש לסריקה את עמודי התוכן שאינם מופיעים באינדקס
  4. צרו את מפת האתר באופן ידני – כוח הסריקה של העכבישים של גוגל הוגבל ותדירותו ירדה בשנים האחרונות.
  5. צרו סמכותיות עסקית באמצעות דפים עסקיים וקישורים נכנסים מהרשתות החברתיות
  6. שפרו את איכות התוכן, וודאו כי הוא כתוב היטב הן מבחינה טכנית והן מבחינה תחבירית
  7. סרקו את האתר ותקנו את שגיאות ה-META TAGS
נגן וידאו אודות שירותי SEO

אחד מכללי הברזל שחשוב להקפיד עליהם בנושא קידום אתרים בגוגל; ככלל אצבע, חשוב להבין כי אנחנו מקדמים אתרים למשתמש ולא לגוגל. מובן שאנחנו צריכים לכסות גם את הצד הטכני ולהאכיל את גוגל במנות שף ה-SEO שהוא כל כך אוהב, אך בכל מקרה, לא על חשבון המשתמש.

חוויית משתמש ו-SEO

כבר שנים רבות שאנשי חוויית המשתמש ובוני אתרים נמצאים במחלוקות מקצועיות עם אנשי ה-SEO. כשכל אחד נותן רק את הפרספקטיבה שלו, קשה לנצח במרוץ הזה לבד. החוכמה היא לדעת לעבוד כצוות כאשר כל אחד מביא אל השולחן את התובנות המקצועיות שרכש בתחומו כדי לבנות אתר שמותאם גם לגוגל וגם למשתמש.

נגן וידאו אודות חוויית משתמש

נגישות אתרים ו-SEO

לאחרונה גם הפרמטרים של נגישות אתרים התחילו להיכנס בהדרגה לאלגוריתם החיפוש של גוגל, ונחשבים גם הם כפקטור ישיר המשפיע דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש.

באתר searchenginejournal נכתב כי "מקדמי אתרים ממלאים תפקיד משמעותי בעבודתם כאנשי SEO לצד נגישות אתרים." למעשה, מקדמי אתרים שלמדו נגישות אתרים קיבלו יתרון יחסי על פני המתחרים.

בעוד שנגישות נתפסת לעתים קרובות יותר כאחריותם של בוני אתרים ומעצבים, ישנה חפיפה רבה בתפקידם כדי להפוך אתרים לנגישים וקלים להבנה על ידי מנועי החיפוש. עם זאת, לא מקובל לקשר בין השניים או למצוא אנשי SEO שלמדו לעומק איך להנגיש אתרי אינטרנט.

שימוש במדיה באתר

בכל הנוגע לשימוש במדיה דיגיטלית באתר, תמונות וסרטונים שאנו משתמשים בהם באתר שלנו מספקים בסך הכול חוויית משתמש טובה. עם זאת צריך להביא בחשבון מספר אתגרים שהשימוש בהם יכול להשפיע על תוצאות הקידום של האתר שלנו:

  1. שימוש בקבצים גדולים כמו תמונות וסרטונים יפגע במהירות טעינת האתר (וגם בחוויית המשתמש)
  2. הפעלת סרטונים באופן אוטומטי או הסתרת הפקדים יפגע בחוויית המשתמש ובנגישות של האתר
נגן וידאו

לסיכום המאמר איך גוגל מקדמים אתרים לעמוד הראשון, כשאתם רוצים לקדם אתר בגוגל, חשבו על המשתמש ולא על גוגל. סדר העדיפויות שלכם צריך להיות: קודם כול המשתמש ורק אז תוצאות הקידום בגוגל. קידום אורגני בגוגל איננו ספרינט אלא מרתון.

אם אין לכם אפשרות להשקיע זמן בבניית הסמכות העסקית שלכם ברשת, אולי כדאי יותר לבחון אלטרנטיבות כגון: פרסום ברשתות חברתיות ואף לשקול לשכור את שירותיו של מומחה פרסום בגוגל שיוכל לאפשר לכם לקבל תוצאות מידיות.

נושאים קשורים
כלי נגישות